Home

SRAC Menu RO

  • RO
  • SERVICII

    Menu Block - Servicii

    Certificare Sisteme de Management
    • ISO 9001 - Calitate
    • ISO 14001 - Mediu
    • ISO 45001 - Sanatate si securitate in munca
    • ISO 27001 - Securitatea informatiilor
    • ISO 50001 - Energie
    • ISO 13485 - Calitate pentru dispozitive medicale
    • ISO 37001 - Anti mita
    • ISO 22301 - Managementul continuitatii afacerii
    • ISO 20000-1 - Managementul serviciilor
    • ISO 27701 - Managementul informatiilor de confidentialitate
    • ISO 37301 - Sistem de management al conformarii
    • ISO 39001 - Siguranta traficului rutier
    • ISO 17100 - Servicii de traducere
    • ISO 21001 - Organizatii educationale
    • ISO 56001 si SR 13572 - Sistem de management al inovarii
    • ISO 41001 - Sisteme de management al facilitatilor
    Certificare Produse (inclusiv marcaj CE)
    • Reg. (UE) nr. 305/2011 - Produse pentru constructii
    • Directiva 2014/31/EU - Aparate de Cantarit Neautomate
    • Directiva 2014/33/EU - Lifturi
    • Directiva 2006/42/EC - Masini
    • Verificare Dosar Tehnic pentru Masini (Echipamente)
    • Certificare betoane
    • Certificare produse diverse in domeniul voluntar
    Certificare si Inspectie in domeniul agroalimentar
    • ISO 22000 - Siguranta Alimentului
    • FSSC 22000 - Siguranta alimentelor (produse si ambalaje)
    • Inspectie si certificare produse ecologice (ECO)
    Sustenabilitate si Guvernanta
    • Verificarea asertiunilor etice ESG (mediu-social-guvernanta)
    • ISCC - International Sustainability and Carbon Certification
    • ISO 14064 - Verificarea / Validarea declaratiilor GES
    • ISO 14067 - Verificarea amprentei de carbon a produselor
    • ISO 14068 - Verificarea declaratiilor privind neutralitatea carbonului
    • Reg. (UE) nr. 2018/2067 - Verificare rapoarte GES
    • Reg. (UE) nr. 1221/2013 - Verificare EMAS
    • ISO 20400 - Certificarea achizitiilor sustenabile
    • Certificare ECOLABEL SRAC
    Alte Certificari
    • SA8000 - Responsabilitate sociala
    • Audit Sedex SMETA
    • ISO 28000 - Securitatea lantului de furnizare
    • ISO 22716 - Cosmetice. Bune practici de fabricatie
    • SR EN 15224 - Servicii de ingrijire a sanatatii
    • BS 7499 - Servicii de paza si protectie
    • Reg. (UE) nr. 333/2011 - Deseuri metalice
    • Reg. (UE) nr. 1179/2012 - Deseuri cioburi de sticla
    • Reg. (UE) nr. 715/2013 - Deseuri de cupru
    • ISO 31000 - Managementul riscului
    Instruire
    Cerere oferta
    Stay
  • DESPRE NOI

    block-despre-noi

    Istoric Cel mai important organism de certificare din Romania
    Acreditari si Notificari SRAC are cea mai mare recunoastere a marcii si certificatelor
    Parteneriate SRAC este partener IQNet – The International Certification Network
    Politici Politici si angajamente SRAC
    Evenimente Promotor al culturii calitatii in Romania
    Publicatii Noi va deschidem calea catre succes
    Echipa Echipa SRAC - Cunoscatorii aleg liderul!
    Cariere Alatura-te echipei SRAC
    Feedback Opinii, sugestii si reclamatii
    Stay
  • INFORMATII

    block-informatii

    Stiri SRAC s-a impus ca lider de piata, in portofoliul de clienti figurand cele mai mari companii romanesti
    Intrebari frecvente Afllati raspunsuri la intrebari frecvente si obtineti ajutor suplimentar
    Documente certificare Pentru a veni in intampinarea cerintelor exprimate de clientii nostrii
    Adrese utile Link-uri si adrese care va pot fi de folos
    Stay
  • CLIENTI

    meniu-clienti

    Afla mai multe despre clienti SRAC (click aici)

    Stay
  • CERERE OFERTA
  • CONTACT

Search form

  • RO /
  • EN
MENU

Verificarea asertiunilor etice referitoare la ESG (mediu-social-guvernanta) conform ISO 17033

Ce este o aserțiune etică

Aserțiunile etice sunt emise din ce în ce mai des pe piață. Acestea acoperă o gamă largă de aspecte legate de sustenabilitatea mediului, justiția socială și economică și bunăstarea animalelor, printre altele. Aceasta corespunde unui interes sporit al societății pentru aspectele etice ale organizațiilor, produselor și serviciilor acestora și ale lanțurilor de aprovizionare.
Aserțiunile etice pot fi declarate de către producători, importatori, distribuitori, comercianți cu amănuntul sau oricine altcineva care poate beneficia din astfel de aserțiuni. Aceste aserțiuni pot lua forma unor declarații, simboluri sau ilustrații pe etichetele produselor sau ale ambalajelor, în informațiile despre produse, buletinele tehnice, publicitate, informările publice, telemarketing, precum și în mediile digitale sau electronice, cum ar fi internetul.
O aserțiune etică declară realizările unei organizații în ceea ce privește justiția socială, economică sau aspectele de sustenabilitate.
Este important ca aserțiunile etice să fie exacte, verificabile și să nu inducă în eroare pentru a evita efectele negative asupra pieței, cum ar fi barierele comerciale sau concurența neloială.
Este necesar ca evaluarea utilizată de cei care fac aserțiuni etice să fie clară, transparentă și documentată, astfel încât cei care cumpără sau pot achiziționa, utiliza sau elimina produse să poată să aibă încredere în aserțiuni.
Aserțiunile etice iau în considerare aspectele relevante și reflectă cea mai bună înțelegere științifică, inovație și coduri de bună practică aplicabile, adaptate acolo unde este necesar condițiilor locale.
Aserțiunile etice se bazează pe criterii elaborate cu implicarea părților interesate, acolo unde este cazul.
Aserțiunile etice sunt elaborate și declarate după o luare în considerare informată și obiectivă a distribuției impacturilor între generații, regiuni și grupuri sociale și între dimensiunile economice, sociale și de mediu ale sustenabilității.
Standardul ISO/TS 17033:2019 „Aserțiuni etice și informații suport - Principii și cerințe” are scopul de a facilita comunicarea unor informații exacte, credibile și verificabile în legătură cu aspectele etice ale unui produs, proces, serviciu sau organizație. Este relevant pentru crearea de noi aserțiuni, îmbunătățirea aserțiunilor existente și susținerea utilizatorilor să înțeleagă aserțiunile deja existente pe piață.


Aserțiunile etice referitoare la ESG

ESG (mediu-social-guvernanță) - se referă la o serie amplă de factori de mediu, sociali și de guvernanță care pot fi utilizați pentru a evalua modul în care organizațiile gestionează performanța și impactul lor având în vedere aceste aspecte neeconomice.
Cadrul ESG se bazează pe convingerea că acești factori sunt esențiali pentru performanța viitoare a unei companii. Teoretic, organizațiile care au un impact redus (minim) asupra mediului, au o conștiință socială și sunt bine guvernate vor depăși alte organizații concurente.
Criteriile ESG sunt cele pe care organizațiile le urmează pentru a se autointitula sustenabile în domeniile mediului, social și al guvernanței. Aceasta înseamnă că își mută prioritatea de la creșterea economică convențională, la o creștere mai lentă, care ia în considerare activități care pot avea un impact asupra planetei, si care ar putea fi negative dacă nu sunt tratate cu grijă.
Organizațiile trebuie să integreze acest lucru în cultura angajaților lor, permițând mediului, lucrătorilor lor și întregii lor structuri de producție să beneficieze de activitatea de afaceri, dar nu doar din punct de vedere financiar. Acesta cuprinde ideea de a nu uita de detalii și de a se asigura că întreaga organizație este sustenabilă în aceste trei domenii.
 

Mediu
Conservarea lumii naturale
Social
Luarea în considerare a oamenilor și a relațiilor dintre aceștia
Guvernanță
Standarde pentru conducerea unei companii
Se referă la interacțiunea cu mediul înconjurător, cum ar fi schimbările climatice, biodiversitatea, resursele naturale, emisiile de carbon, aerul și apa.
 
Analizează impactul asupra societății și comunităților, inclusiv drepturile omului, problemele de sănătate și siguranță, standardele de muncă, răspunderea pentru produse și viața privată și datele cu caracter personal. Modul în care sunt guvernate companiile, inclusiv diversitatea, transparența, proprietatea, independența și etica consiliilor de administrație.
 





 


De ce este necesară verificarea aserțiunilor etice referitoare la ESG

Aserțiunile etice referitoare la ESG sunt deja obligatorii pentru o mare categorie de organizații, prin efectul legislației europene (Directiva Europeană privind Raportarea Corporativă de Sustenabilitate-CSRD), a legislației naționale, sau a reglementărilor burselor de valori ori ale băncilor.
O parte din aceste reglementări impun explicit verificarea aserțiunilor de către o terță parte.
Verificarea aserțiunii de o terță parte este cea mai simplă formă de a demonstra veridicitatea declarațiilor făcute în domeniul mediului, social si al guvernanței.
Declarațiile verificate de o terță parte sunt mai ușor acceptate, iar timpul necesar pentru soluționarea solicitărilor care presupun și furnizarea unei aserțiuni referitoare la ESG de către cei care le solicită, se scurtează simțitor.


Avantajele verificării aserțiunilor etice referitoare la ESG, efectuate de SRAC

  • Consolidarea reputației în ochii părților interesate;
  • Îmbunătățirea managementului riscurilor non-financiare și a eficienței operaționale în timp;
  • Îmbunătățirea condițiilor de negociere în deschiderea liniilor de credit cu sistemul bancar;
  • Creșterea posibilității de câștigare a licitațiilor;
  • Îmbunătățirea capacității de a atrage potențiali investitori;
  • Reducerea riscului costurilor reputaționale și financiare neașteptate legate de aspectele ESG;
  • Consolidarea relației cu clienții;
  • Atragerea de noi clienți prin valorificarea sustenabilității și a responsabilității sociale;
  • Asigurarea conformității informațiilor de sustenabilitate corporativă în conformitate cu reglementările și directivele europene privind raportările aferente sustenabilității;
  • Exploatarea avantajelor competitive oferite de asocierea cu liderul certificărilor din Romania.

Vreti sa aflati care sunt costurile de certificare?

Completati CEREREA de CERTIFICARE si veti primi raspunsul nostru in cel mai scurt timp posibil.

 


  • Certificarea ISO 28000 se adreseaza operatorilor din lantul de aprovizionare pentru o buna gestionare a proceselor de securitate.
  • ISO 17100 prevede cerinte pentru procesele de baza, resursele si alte aspecte necesare pentru furnizarea unui serviciu de traducere de calitate care sa respecte specificatiile aplicabile.
  • ISO 56001 si SR 13572 sunt standarde pentru managementul inovarii ce ofera o abordare sistemica a integrării inovării la toate nivelurile unei organizații, o capacitatea sporita de gestionare a incertitudinii, costuri reduse si o rentabilitate mai mare.
  • ISO 27701 protejeaza datele cu caracter personal si vine in sprijinul organizatiilor pentru ca acestea sa poata gestiona in siguranta informatiile confidentiale si sa se poata alinia la cerintele legale.
  • ISO 21001 ajuta furnizorii de educatie sa raspunda mai bine nevoilor si asteptarilor cursantilor si ale altor beneficiari si sa obtina o mai mare credibilitate.
  • ISCC este un sistem international, eficace, practic si transparent pentru certificarea biomasei si bioenergiei.
  • Verificarea asertiunii de o terta parte este cea mai simpla forma de a demonstra veridicitatea declaratiilor facute in domeniul mediului, sociel si al guvernantei.
  • ISO 37301 permite organizatiilor care urmaresc succesul pe termen lung sa stabileasca si sa mentina o cultura a conformarii, luand in considerare nevoile si asteptarile partilor interesate.
  • ISO 31000 stabilește un număr de principii care trebuie respectate pentru a avea un management eficace al riscului.
  • ISO 9001 are in vedere orientarea catre client si evaluarea satisfactiei acestuia precum si angajamentul top managementului pentru o imbunatatire continua.
  • Certificarea ISO 14064: verificarea / validarea declaratiilor aferente GES intocmite de organizatii
  • ISO 39001 permite unei organizatii care interactioneaza cu sistemul de trafic rutier sa reduca decesele si rănirile grave datorate accidentelor din traficul rutier pe care aceasta le poate influenta.
  • ISO 14001 solicita unei organizatii sa declare ceea ce face in privinta controlarii si reducerii impactului sau asupra mediului inconjurator.
  • ISO 45001 reprezinta un model de lucru pentru organizatiile care doresc un control mai bun asupra riscurilor profesionale.
  • ISO/IEC 27001 are la baza confidentialitatea, integritatea si disponibilitatea informatiei. Prin certificare se asigura ca s-au aplicat cele mai bune practici de planificare, instalare, configurare, utilizare si intretinere a sistemelor informationale.
  • ISO 50001 creaza posibilitatea ca o organizatie sa urmeze o abordare sistematica pentru a obtine imbunatatirea continua a performantei energetice, care sa includa eficienta energetica, modul de utilizare a energiei si consumul de energie.
  • ISO 13485 este standardul cel mai acceptat international pentru producatorii de aparatura medicala care trebuie sa demonstreze capacitatea de a furniza dispozitive medicale si serviciile aferente care in mod constant satisfac cerintele clientului si cerintele de reglementare aplicabile.
  • ISO/IEC 20000 specifica cerintele pentru ca o organizatie sa stabileasca, implementeze, intretina si sa imbunatateasca continuu un sistem de management al serviciilor (SMS).
  • ISO 37001 - standard pentru stabilirea, implementarea, mentinerea si imbunatatirea unui sistem de management anti-mita, proiectat pentru a impune o cultura anti-mita intr-o organizatie si pentru a implementa controalele adecvate.
     
  • ISO 22000 asigura siguranta alimentelor de-a lungul filierei agroalimentare pana la punctul final de consum.
  • FSSC 22000 este destinat producatorilor de alimente care trebuie sa dovedeasca conformitatea cu ISO 22000, ISO/TS 22002-1 sau ISO/TS 22002-4 si criterii suplimentare stabilite de Fundatia FSSC
  • Pentru a putea vinde sub eticheta de produce ecologice/bio/organice este nevoie de certificare ECO. Agricultura ecologica reprezinta un sistem de gestiune agricola si productie alimentara.
  • SA8000 se bazeaza pe principiile normelor internationale de munca si are ca scop imbunatatirea conditiilor de munca din intreaga lume.
  • ISO 22301 este standardul care ajuta managerii in luarea unor masuri eficiente si a unei recuperari mai rapide in cazul unor potentiale dezastre, astfel incat impactul acestora asupra organizatiei, a angajatilor sau liniei de productie sa fie redus substantial.
  • Sedex SMETA (Sedex Members Ethical Trade Audit)
  • ISO 22716 - Cosmetice. Bune practici de fabricatie (BPF), standard ce se adreseaza tuturor organizatiilor care au in domeniul de activitate productie, control, depozitare si expediere produse cosmetice
  • SR EN 15224 include cerinte concrete referioare la siguranta pacientului si managementul riscurilor clinice in procesele de planificare, realizare si gestionare.
  • BS 7499 ofera cele mai bune practici si recomandari pentru operarea si gestionarea organizatiilor care presteaza servicii de paza si securitate statica.
  • EMAS este instrumentul european de management de mediu si audit.
  • Reg. (UE) nr. 333/2011 este destinat organizatiilor care au ca domeniu de activitate colectarea, reciclarea si tratarea deseurilor metalice.
  • Reg. (UE) nr. 715/2013 de stabilire a criteriilor de determinare a conditiilor in care deseurile de cupru nu mai constituie deseuri.
  • Reg. (UE) nr. 1179/2012 determina conditiile in care cioburile de sticla inceteaza sa mai fie deseuri.
  • ISO 14067 - Verificarea amprentei de carbon a produselor
  • ISO 41001 - Sisteme de management al facilitatilor
  • ISO 20400 - Certificarea achizitiilor sustenabile
  • ETICHETAREA ECOLOGICA DE TIP I (ECOLABEL SRAC) CONFORM EN ISO 14024:2018
  • Certificarea de produs inseamna evaluarea si atestarea conformitatii de catre un organism de certificare impartial
  • Certificarea de produs inseamna evaluarea si atestarea conformitatii de catre un organism de certificare impartial
  • Reg. (UE) 2018/2067 - Verificare rapoarte GES
  • ISO 14068-1:2023 cerinte pentru organizatiile care urmaresc neutralitatea carbonului pentru produse, servicii sau evenimente.
cerere oferta  |   despre noi  |   acreditari  |   notificari  |   evenimente  |   clienti  |   intranet  |   adrese utile  |   feedback