Calitatea intr-o unitate sanitara poate fi descrisa, masurata si analizata. Aceasta actiune este posibila cu ajutorul instrumentelor si tehnicilor de baza ale managementului calitatii, iar utilizarea acestora in clinicile si spitalele din Romania va permite determinarea principalelor cauze ale nemultumirilor pacientilor legate de procesele medicale, in vederea imbunatatirii actului medical.
Utilizarea acestora permite crearea unei viziuni usor de inteles asupra cerintelor pacientilor, utila pentru constituirea unui mediu sanitar centrat pe nevoile si asteptarile acestora. Cele sapte instrumente de baza ale managementului calitatii, aplicate in sistemul sanitar, sunt utile atat managerilor clinicilor si spitalelor, cat si cadrelor medicale, intrucat unele prezinta o „poza” a situatiei la un moment dat a unui proces medical, iar altele prezinta oscilatia procesului, aspect care arata daca procesul medical se incadreaza in limitele normale sau nu.
In consecinta, utilizarea acestor instrumente ale managementului calitatii, in practica manageriala din sistemul sanitar, reprezinta un real ajutor pentru clinicile si spitalele din Romania, iar utilizarea facila a acestora creeaza motive in plus pentru utilizarea acestora in fundamentarea deciziilor ce decurg din planurile si programele de imbunatatire a activitatii unitatilor sanitare.
Cititi AICI intregul articol semnat de Cosmin Dobrin, Vasile Deac si Ruxandra Dinulescu
Partea I a acestui articol: "Introducere in analiza calitativa a sistemului sanitar romanesc" o gasiti AICI.
Sursa: CALITATEA - acces la succes, Vol. 18, Nr. 161 / Decembrie 2017