Home

SRAC Menu RO

  • RO
  • SERVICII

    Menu Block - Servicii

    Certificare Sisteme de Management
    • ISO 9001 - Calitate
    • ISO 14001 - Mediu
    • ISO 45001 - Sanatate si securitate ocupationale
    • ISO / IEC 27001 - Securitatea informatiilor
    • ISO 50001 - Energie
    • ISO 13485 - Calitate pentru dispozitive medicale
    • ISO/IEC 20000 - Managementul serviciilor
    • ISO 37001 - Anti mita
    Certificare Produse (marcaj CE / π)
    • Reg. (UE) nr. 305/2011 - Produse pentru constructii
    • Laborator notificat pentru incercari uși și ferestre
    • Directiva 2014/31/EU - Aparate de Cantarit Neautomate
    • Directiva 2014/33/EU - Lifturi
    • Directiva 2006/42/EC - Masini
    • Directiva 2010/35/EU - Inspectie echipamente sub presiune transportabile (TPED)

    Certificare si Inspectie in domeniul agroalimentar
    • ISO 22000 - Siguranta Alimentului
    • FSSC 22000 - Produse alimentare
    • FSSC 22000 - Ambalaje alimentare
    • IFS/BRC - Siguranta Alimentului
    • Inspectie si certificare produse ecologice (ECO)
    Alte Certificari
    • HH! - HELLO Hygiene!
    • SA8000 - Responsabilitate sociala
    • ISO 22301 - Managementul continuitatii afacerii
    • ISO 22716 - Cosmetice. Bune practici de fabricatie
    • SR EN 15224 - Servicii de ingrijire a sanatatii
    • BS 7499 - Servicii de paza si protectie
    • Reg. (UE) nr. 333/2011 - Deseuri metalice
    • Reg. (UE) nr. 1179/2012 - Deseuri cioburi de sticla
    • Reg. (UE) nr. 715/2013 - Deseuri de cupru
    Verificare rapoarte GES
    Verificare EMAS
    Instruire
    Cerere oferta
    Stay
  • DESPRE NOI

    block-despre-noi

    Istoric Cel mai important organism de certificare din Romania
    Acreditari si Notificari SRAC are cea mai mare recunoastere a marcii si certificatelor
    Parteneriate SRAC este partener IQNet – The International Certification Network
    Politici Politici si angajamente SRAC
    Evenimente Promotor al culturii calitatii in Romania
    Publicatii Noi va deschidem calea catre succes
    Echipa Echipa SRAC - Cunoscatorii aleg liderul!
    Cariere Alatura-te echipei SRAC
    Feedback Opinii, sugestii si reclamatii
    Stay
  • INFORMATII

    block-informatii

    Stiri SRAC s-a impus ca lider de piata, in portofoliul de clienti figurand cele mai mari companii romanesti
    Intrebari frecvente Afllati raspunsuri la intrebari frecvente si obtineti ajutor suplimentar
    Documente certificare Pentru a veni in intampinarea cerintelor exprimate de clientii nostrii
    Adrese utile Link-uri si adrese care va pot fi de folos
    Stay
  • CLIENTI

    meniu-clienti

    Afla mai multe despre clienti SRAC (click aici)

    Stay
  • CERERE OFERTA
  • CONTACT

Search form

  • RO /
  • EN /
  • IT
MENU

Intrebari frecvente legate de revizia ISO 9001 si despre anumite clauze din standard

Renuntarea la reprezentantul managementului.

Desi nu exista nicio cerinta in ISO 9001: 2015 de a numi un reprezentant al managementului, acest lucru nu impiedica organizatiile de a alege sa pastreze acest rol.
Este evident insa, ca unele dintre sarcinile atribuite in mod traditional  reprezentantului  managementului vor trebui  asumate in viitor, direct de catre managementul la varf sau impartite mai multor persoane.
Renuntarea la toate trimiterile la rolul de "reprezentant al managementului", intareste dorinta de a se realiza sisteme de management al calitatii integrate in operatiunile de afaceri de rutina, mai degraba decat de operare ca un sistem independent de sine statator, cu propria structura de management dedicata.

Renuntarea la manual si la procedurile documentate.

In timp ce ISO 9001: 2015 nu stabileste nici o cerinta pentru organizatii sa detina un manual sau proceduri documentate, in cazul in care aceasta documentatie exista, este necesara si  functioneaza, nu este nevoie ca aceasta sa fie retrasa.

Recodificarea documentatiei SMC existente pentru a corespunde noilor clauze.

Organizatiile pot alege sa efectueze o recodificare. Aceasta ar fi utila doar in situatia in care beneficiile obtinute in urma renumerotarii ar depasi efortul necesar pentru aceasta schimbare.
Cu toate acestea, trimiterile trebuie sa se faca in conformitate cu ISO 9001:2015, in cazul in care organizatia doreste sa demonstreze conformitatea cu acest standard.
Structura clauzelor din ISO 9001:2015 este menita sa ofere o prezentare coerenta a cerintelor, mai degraba decat un model pentru documentarea politicii, obiectivelor si proceselor unei organizatii.
Restructurarea SMC pentru a respecta ordinea cerintelor din ISO 9001:2015.
Daca toate cerintele cuprinse din ISO 9001:2015 sunt indeplinite, SMC este conform cu acesta.

Refacerea documentatiei SMC existente pentru a utiliza noii termenii si definitii din ISO 9001:2015.

Nu exista nici o cerinta pentru ca structura documentatiei SMC al unei organizatii sa reflecte structura  ISO 9001:2015.
Nu exista nici o cerinta ca termenii utilizati de catre o organizatie sa fie inlocuiti cu termenii utilizati in ISO 9001:2015.
Organizatiile vor aprecia daca acest efort ar fi util
Organizatiile pot alege sa utilizeze termeni care li se potrivesc ("inregistrari", "documentatie”, "protocoale", etc. in loc de "informatii documentate", sau "furnizor", "partener", „vanzator”, etc. in loc de "furnizor din exterior").

Autor: Dr ing. Cristinel Roncea - Director Tehnic Adjunct

Gasiti in materialul de mai jos o lista de intrebari frecvente referitoare la revizia ISO 9001.
  • De ce s-a decis emiterea unei noi versiuni a ISO 9001?
  • Se aplica inca ISO 9001 tuturor organizatiilor – mari, mici, sectoare de activitate diferite si articole diferite – produse, servicii?
  • In ce mod s-a schimbat structura standardului?
  • Care sunt principalele diferente de continut intre versiunea veche si cea noua?
  • In ce mod s-au schimbat cerintele pentru documentatie?
  • Standardul nu mentioneaza un manual al calitatii. Este acesta inca cerut?
  • De ce analiza de management s-a mutat la evaluarea performantei? (9.3)
  • Rolul de reprezentant al managementului a fost eliminat. Cum se va raporta performanta sistemului catre managementul de top?
  • De ce a fost inlocuit termenul “produs” cu expresia “produse si servicii”?
  • Ce este gandirea bazata pe risc si de ce a fost introdus in standard acest concept?
  • Ce anume s-a modificat in conceptul de planificare?
  • Li se permite inca organizatiilor sa excluda cerinte ale ISO 9001?
  • etc.
Sursa: ISO
Informatii Stiri Intrebari frecvente Documente certificare Adrese utile
cerere oferta  |   despre noi  |   acreditari  |   notificari  |   evenimente  |   clienti  |   intranet  |   adrese utile  |   feedback