Ponderea industriei serviciilor si proceselor este intr-o continua crestere, dar cresc si cerintele conformitatii acestora.
In acest context, serviciile si procesele proiectate, prestate / desfasurate, utilizate, genereaza o serie de preocupari din partea utilizatorilor si a societatii in general. Aceste preocupari sunt legate de securitate, sanatate, impact asupra mediului, adecvare la conditiile declarate de prestatorii de sevicii sau de cei care desfasoara procesele.
Nu trebuie sa uitam ca adesea, calitatea serviciilor si a proceselor este intangibila.
Astfel a devenit din ce in ce mai necesara certificarea serviciilor si proceselor, prin aceasta asigurandu-se increderea in conformitatea acestora.
Certificarea proceselor si serviciilor are ca scop sa demonstreze pietei si autoritatilor ca un furnizor desfasoara procese sau presteaza servicii care indeplinesc cerintele stabilite in documentele normative de referinta si declarate de acest furnizor.
Certificarea serviciilor/proceselor este o activitate de evaluare a conformitatii, efectuata de o terta parte, in raport cu cerintele referentialelor declarate de prestatorii de servicii / cei care desfasoara procese (standarde, specificatii tehnice, etc).
Schema de certificare aplicata de SRAC pentru servicii si procese cuprinde determinarea caracteristicilor acestora prin evaluarea serviciilor / proceselor si alte activitati de determinare, de exemplu verificarea, precum si evaluarea livrarii de servicii sau a functionarii procesului si/sau audituri ale sistemului de management, in functie de serviciu / proces si cerintele din documentul normativ de referinta.
Certificatele SRAC au o valabilitate de trei ani. In aceasta perioada se desfasoara supravegheri anuale, care au ca scop evaluarea livrarii de servicii sau a functionarii procesului si / sau audituri ale sistemului de management in functie de proces / serviciu si cerintele din documentul normativ de referinta.
In acest context, serviciile si procesele proiectate, prestate / desfasurate, utilizate, genereaza o serie de preocupari din partea utilizatorilor si a societatii in general. Aceste preocupari sunt legate de securitate, sanatate, impact asupra mediului, adecvare la conditiile declarate de prestatorii de sevicii sau de cei care desfasoara procesele.
Nu trebuie sa uitam ca adesea, calitatea serviciilor si a proceselor este intangibila.
Astfel a devenit din ce in ce mai necesara certificarea serviciilor si proceselor, prin aceasta asigurandu-se increderea in conformitatea acestora.
Certificarea proceselor si serviciilor are ca scop sa demonstreze pietei si autoritatilor ca un furnizor desfasoara procese sau presteaza servicii care indeplinesc cerintele stabilite in documentele normative de referinta si declarate de acest furnizor.
Certificarea serviciilor/proceselor este o activitate de evaluare a conformitatii, efectuata de o terta parte, in raport cu cerintele referentialelor declarate de prestatorii de servicii / cei care desfasoara procese (standarde, specificatii tehnice, etc).
Schema de certificare aplicata de SRAC pentru servicii si procese cuprinde determinarea caracteristicilor acestora prin evaluarea serviciilor / proceselor si alte activitati de determinare, de exemplu verificarea, precum si evaluarea livrarii de servicii sau a functionarii procesului si/sau audituri ale sistemului de management, in functie de serviciu / proces si cerintele din documentul normativ de referinta.
Certificatele SRAC au o valabilitate de trei ani. In aceasta perioada se desfasoara supravegheri anuale, care au ca scop evaluarea livrarii de servicii sau a functionarii procesului si / sau audituri ale sistemului de management in functie de proces / serviciu si cerintele din documentul normativ de referinta.