Home

SRAC Menu RO

  • RO
  • SERVICII

    Menu Block - Servicii

    Certificare Sisteme de Management
    • ISO 9001 - Calitate
    • ISO 14001 - Mediu
    • ISO 45001 - Sanatate si securitate ocupationale
    • ISO / IEC 27001 - Securitatea informatiilor
    • ISO 50001 - Energie
    • ISO 13485 - Calitate pentru dispozitive medicale
    • ISO/IEC 20000 - Managementul serviciilor
    • ISO 37001 - Anti mita
    Certificare Produse (marcaj CE / π)
    • Reg. (UE) nr. 305/2011 - Produse pentru constructii
    • Laborator notificat pentru incercari uși și ferestre
    • Directiva 2014/31/EU - Aparate de Cantarit Neautomate
    • Directiva 2014/33/EU - Lifturi
    • Directiva 2006/42/EC - Masini
    • Directiva 2010/35/EU - Inspectie echipamente sub presiune transportabile (TPED)

    Certificare si Inspectie in domeniul agroalimentar
    • ISO 22000 - Siguranta Alimentului
    • FSSC 22000 - Produse alimentare
    • FSSC 22000 - Ambalaje alimentare
    • IFS/BRC - Siguranta Alimentului
    • Inspectie si certificare produse ecologice (ECO)
    Alte Certificari
    • HH! - HELLO Hygiene!
    • SA8000 - Responsabilitate sociala
    • ISO 22301 - Managementul continuitatii afacerii
    • ISO 22716 - Cosmetice. Bune practici de fabricatie
    • SR EN 15224 - Servicii de ingrijire a sanatatii
    • BS 7499 - Servicii de paza si protectie
    • Reg. (UE) nr. 333/2011 - Deseuri metalice
    • Reg. (UE) nr. 1179/2012 - Deseuri cioburi de sticla
    • Reg. (UE) nr. 715/2013 - Deseuri de cupru
    Verificare rapoarte GES
    Verificare EMAS
    Instruire
    Cerere oferta
    Stay
  • DESPRE NOI

    block-despre-noi

    Istoric Cel mai important organism de certificare din Romania
    Acreditari si Notificari SRAC are cea mai mare recunoastere a marcii si certificatelor
    Parteneriate SRAC este partener IQNet – The International Certification Network
    Politici Politici si angajamente SRAC
    Evenimente Promotor al culturii calitatii in Romania
    Publicatii Noi va deschidem calea catre succes
    Echipa Echipa SRAC - Cunoscatorii aleg liderul!
    Cariere Alatura-te echipei SRAC
    Feedback Opinii, sugestii si reclamatii
    Stay
  • INFORMATII

    block-informatii

    Stiri SRAC s-a impus ca lider de piata, in portofoliul de clienti figurand cele mai mari companii romanesti
    Intrebari frecvente Afllati raspunsuri la intrebari frecvente si obtineti ajutor suplimentar
    Documente certificare Pentru a veni in intampinarea cerintelor exprimate de clientii nostrii
    Adrese utile Link-uri si adrese care va pot fi de folos
    Stay
  • CLIENTI

    meniu-clienti

    Afla mai multe despre clienti SRAC (click aici)

    Stay
  • CERERE OFERTA
  • CONTACT

Search form

  • RO /
  • EN /
  • IT
MENU

Abordarea bazata pe proces in ISO 9001:2015, o cerinta obligatorie in dezvoltarea, implementarea si imbunatatirea eficacitatii unui sistem de management al calitatii

Una dintre principalele modificari fata de ISO 9001:2008 este accentul sporit acordat abordarii procesuale si apare de-a lungul intregului standard ISO 9001:2015.
Daca ISO 9001: 2008 doar a "promovat" adoptarea unei abordari procesuale, ISO 9001:2015 o face obligatorie in dezvoltarea, implementarea si imbunatatirea eficacitatii unui sistem de management al calitatii, pentru a spori satisfactia clientului prin indeplinirea cerintelor clientului.
Clauza 4.4 (SMC si procesele sale) include cerinte specifice considerate esentiale pentru adoptarea unei abordari procesuale.

Intelegerea si gestionarea proceselor interdependente ca un sistem, contribuie la eficacitatea si eficienta organizatiei in obtinerea unor rezultate scontate. Aceasta abordare permite organizatiei sa controleze interdependenta si relatiile dintre procesele sistemului, astfel incat performanta generala a organizatiei sa poate fi imbunatatita.

Abordarea procesuala implica definirea sistematica si managementul proceselor si a interactiunilor acestora, astfel incat sa se obtina rezultatele dorite, in conformitate cu politica in domeniul calitatii si directia strategica a organizatiei.
Managementul proceselor si a sistemului in ansamblu poate fi realizat cu ajutorul metodologiei "Plan-Do-Check-Act" (PDCA), cu accent asupra "gandirii bazate pe risc", cu scopul de a profita de oportunitati si de a preveni rezultate nedorite.

Aplicarea abordarii procesuale intr-un SMC permite:
  • intelegere si consecventa in indeplinirea cerintelor;
  • luarea in considerare a proceselor in termeni de valoare adaugata;
  • realizarea performantei procesului in mod eficace;
  • imbunatatirea proceselor bazata pe evaluarea de date si informatii.
Pentru organizatiile care aplica deja ISO ISO 9001:2008, factorul cheie in indeplinirea acestor cerinte va fi masura in care abordarea procesuala a fost cu adevarat imbratisata si deja adoptata.
In noua editie a standardului sunt prevazute cerinte explicite care trebuie sa fie indeplinite in proiectarea, operarea si mentinerea unui sistem de management bazat pe procese. De exemplu, determinarea intrarilor necesare, iesirilor asteptate, resurselor necesare, atribuirea de responsabilitati si autoritati.
Desi in esenta nu sunt noi cerinte, ISO 9001:2015 precizeaza clar ca aceste cerinte sunt elemente esentiale ale unui sistem de management bazat pe procese.

Autor: Dr ing. Cristinel Roncea - Director Tehnic SRAC

Mai multe informatii despre abordarea procesuala in materialul de mai jos.
  • Ce este abordarea pe baza de proces?
  • Gandirea bazata pe risc, PDCA si abordarea pe baza de proces
  • Care sunt beneficiile posibile?
  • Exemple despre modul in care o organizatie ar putea alege sa construiasca si sa controleze procesele sistemului sau de management al calitatii
Sursa: ISO
Informatii Stiri Intrebari frecvente Documente certificare Adrese utile
cerere oferta  |   despre noi  |   acreditari  |   notificari  |   evenimente  |   clienti  |   intranet  |   adrese utile  |   feedback