Home

SRAC Menu RO

  • RO
  • SERVICII

    Menu Block - Servicii

    Certificare Sisteme de Management
    • ISO 9001 - Calitate
    • ISO 14001 - Mediu
    • ISO 45001 - Sanatate si securitate ocupationale
    • ISO / IEC 27001 - Securitatea informatiilor
    • ISO 50001 - Energie
    • ISO 13485 - Calitate pentru dispozitive medicale
    • ISO/IEC 20000 - Managementul serviciilor
    • ISO 37001 - Anti mita
    • ISO 37301 - Sistem de management al conformarii
    Certificare Produse (marcaj CE)
    • Reg. (UE) nr. 305/2011 - Produse pentru constructii
    • Laborator notificat pentru incercari uși și ferestre
    • Directiva 2014/31/EU - Aparate de Cantarit Neautomate
    • Directiva 2014/33/EU - Lifturi
    • Directiva 2006/42/EC - Masini
    • Verificare Dosar Tehnic pentru Masini
    Certificare si Inspectie in domeniul agroalimentar
    • ISO 22000 - Siguranta Alimentului
    • FSSC 22000 - Siguranta alimentelor (produse si ambalaje)
    • IFS/BRC - Siguranta Alimentului
    • Inspectie si certificare produse ecologice (ECO)
    Alte Certificari
    • ISO 39001 - Siguranta traficului rutier
    • ISO 28000 - Securitatea lantului de furnizare
    • ISO 17100 - Servicii de traducere
    • SA8000 - Responsabilitate sociala
    • ISO 22301 - Managementul continuitatii afacerii
    • ISO 22716 - Cosmetice. Bune practici de fabricatie
    • SR EN 15224 - Servicii de ingrijire a sanatatii
    • BS 7499 - Servicii de paza si protectie
    • Reg. (UE) nr. 333/2011 - Deseuri metalice
    • Reg. (UE) nr. 1179/2012 - Deseuri cioburi de sticla
    • Reg. (UE) nr. 715/2013 - Deseuri de cupru



    Servicii NOI de certificare
    • Verificarea asertiunilor etice ESG (mediu-social-guvernanta)
    • ISO 31000 - Managementul riscului
    • ISCC - International Sustainability and Carbon Certification
    • ISO 14064 - Verificarea / Validarea declaratiilor GES
    • ISO 27701 - Tehnici de securitate in informatica
    • ISO 56002 si SR 13572 - Sistem de management al inovarii
    • ISO 21001 - Organizatii educationale
    Verificare rapoarte GES
    Verificare EMAS
    Instruire
    Cerere oferta
    Stay
  • DESPRE NOI

    block-despre-noi

    Istoric Cel mai important organism de certificare din Romania
    Acreditari si Notificari SRAC are cea mai mare recunoastere a marcii si certificatelor
    Parteneriate SRAC este partener IQNet – The International Certification Network
    Politici Politici si angajamente SRAC
    Evenimente Promotor al culturii calitatii in Romania
    Publicatii Noi va deschidem calea catre succes
    Echipa Echipa SRAC - Cunoscatorii aleg liderul!
    Cariere Alatura-te echipei SRAC
    Feedback Opinii, sugestii si reclamatii
    Stay
  • INFORMATII

    block-informatii

    Stiri SRAC s-a impus ca lider de piata, in portofoliul de clienti figurand cele mai mari companii romanesti
    Intrebari frecvente Afllati raspunsuri la intrebari frecvente si obtineti ajutor suplimentar
    Documente certificare Pentru a veni in intampinarea cerintelor exprimate de clientii nostrii
    Adrese utile Link-uri si adrese care va pot fi de folos
    Stay
  • CLIENTI

    meniu-clienti

    Afla mai multe despre clienti SRAC (click aici)

    Stay
  • CERERE OFERTA
  • CONTACT

Search form

  • RO /
  • EN /
  • IT
MENU

ISO 37301 - sistem de management al conformarii

In contextul actual cand se pune accent tot mai mult pe un sistem de reglementari in continua evolutie si din ce in ce mai complex atat la nivel national cat si international, aparitia de noi responsabilitati si riscul reputational au determinat organizatiile sa fie din ce in ce atente la problemele de conformare. Conformarea nu este doar baza, ci si o oportunitate pentru o organizatie care doreste succesul sustenabil.
Conformarea este un proces continuu si rezultatul unei organizatii care isi indeplineste obligatiile. Conformarea devine sustenabila prin integrarea acesteia in cultura organizatiei si in comportamentul si atitudinea oamenilor care lucreaza pentru aceasta. Pastrandu-si independenta, este de preferat ca managementul conformarii sa fie integrat cu celelalte procese de management ale organizatiei si cu cerintele si procedurile sale operationale.
Un sistem eficace de management al conformarii la nivel de organizatie permite unei organizatii sa-si demonstreze angajamentul de a respecta legile relevante, cerintele de reglementare, codurile din industrie si standardele organizationale, precum si standardele de buna guvernanta, cele mai bune practici general acceptate, etica si asteptarile comunitatii.
Avand in vedere natura in continua schimbare a legilor si reglementarilor din diferite tari si regiuni, este imperativ pentru o organizatie sa se tina in permanenta la curent cu reglementarile aplicabile. Un sistem de management al conformarii (CMS) eficace permite identificarea cerintelor relevante, asigurarea conformarii in intreaga organizatie dar si monitorizarea si optimizarea acesteia.
Abordarea unei organizatii in ceea ce priveste conformareaa, este modelata de conducerea care aplica valorile de baza si standardele general acceptate de buna guvernanta, etice si comunitare.
 

Standard de referinta

Standardul ISO 37301 permite organizatiilor care urmaresc succesul pe termen lung sa stabileasca si sa mentina o cultura a conformarii, luand in considerare nevoile si asteptarile partilor interesate. De fapt, organizatiile care definesc si implementeaza o cultura a conformarii acorda atentie nevoilor si asteptarilor partilor interesate, cresc valoarea reala a organizatiei si creeaza valoare durabila pe termen lung.
ISO 37301 este un standard international certificabil, care permite unei organizatii stabilirea, dezvoltarea, implementarea, evaluarea, mentinerea si imbunatatirea continua a unui sistem de management al conformarii. Acesta permite organizatiilor sa aiba o abordare integrata pentru controlul riscurilor de conformare si culturii corporative bazata pe conduita si comportamentul responsabil, dar si constient la toate nivelurile organizatiei, pornind de la managementul de varf.
ISO 37301 poate fi aplicat tuturor organizatiilor, indiferent de marimea, natura sau complexitatea activitatii acestora. CMS se bazeaza pe principiile integritatii, bunei guvernari, proportionalitatii, transparentei, sustenabilitatii si raspunderii juridice.
Ca si in cazul celor mai multe standarde ale sistemelor de management, ISO 37301 urmeaza, de asemenea, structura de nivel inalt (Aneca SL) dezvoltata de ISO.
Structura de nivel inalt (Anexa SL) permite organizatiilor sa integreze diverse sisteme de management, ceea ce inseamna ca organizatiile pot fie sa adopte un CMS ca sistem de management autonom, fie il pot integra cu alte sisteme de management existente avand in vedere si faptul ca ISO 37301 adopta o abordare holistica a managementului conformarii.


De ce este important managementul conformarii?

Pentru organizatiile care doresc crestere si succes pe termen lung, respectarea constanta a obligatiilor de conformare este o necesitate, nu o optiune. Un CMS bazat pe cerintele si indrumarile ISO 37301 creeaza in cadrul organizatiilor un set de instrumente (politici, procese si mijloace de control) care le permit acestora sa stabileasca si sa mentina o cultura a conformarii.
Organizatiile cu un CMS bazat pe ISO 37301 se angajeaza sa respecte norme solide de guvernanta corporativa, bune practici si conduita etica. Cu toate acestea, CMS nu poate elimina complet riscul de neconformare. In acest sens, cerintele si indrumarile ISO 37301 imbunatatesc capacitatea organizatiei de a identifica si de a raspunde la neconformare.
Un CMS ofera organizatiilor o abordare structurata pentru a indeplini obligatiile de conformare, adica cerintele pe care trebuie sa le respecte in mod obligatoriu, cum ar fi legi, reglementari, hotarari judecatoresti, permise, licente, precum si cele pe care aleg in mod voluntar sa le respecte, cum ar fi cele interne. politici si proceduri, coduri de conduita, standarde si acorduri cu comunitatile sau ONG-uri.
ISO 37301 accentueaza dorinta fireasca de conformare, care incepe cu stabilirea tonului la varful organizatiei. Angajamentul fata de o buna cultura a conformarii trebuie demonstat de catre organul de conducere al organizatiei si managementul de varf printr-o politica de conformare si stabilirea obiectivelor de conformare la diferite niveluri. In plus, organul de conducere si managementul de varf sunt, de asemenea, obligate sa dea dovada de leadership si angajament prin furnizarea resurselor necesare, stabilirea unei functii de conformare, definirea rolurilor si responsabilitatilor si asa mai departe. Mai presus de toate, organul de conducere si managementul de varf rebuie sa-si demonstreze in mod activ si vizibil angajamentul fata de CMS prin actiunile si deciziile lor.
 

Beneficiile managementului conformarii in conformitate cu ISO 37301

Prin implementarea unui CMS bazat pe ISO 37301, organizatiile vor putea sa:
  • dezvolte o cultura pozitiva a conformarii;
  • abordeze rapid si eficace problemele de conformare;
  • parcurga cu succes o evaluare formala a conformarii de la terti;
  • isi protejeze reputatia si integritatea prin prevenirea si detectarea comportamentelor neetic;
  • imbunateasca oportunitatile de afaceri si sustenabilitatea;
  • ia in considerare cu atentie cerintele si asteptarile partilor interesate interne si externe;
  • dezvolte relatii puternice si valoroase cu autoritatile legale si de reglementare;
  • creasca increderea tertilor in capacitatea organizatiei de a obtine succes sustenabil;
  • construiasca increderea si loialitatea partenerilor.


Avantajele certificarii SRAC conform ISO 37301

  • reducerea la minimum a riscului de comitere de incalcari a obligatiilor de conformare si in consecinta, a costurilor aferente si a prejudiciului reputational;
  • imbunatatirea oportunitatilor de afaceri si a sustenabilitatii, ajutand la abordarea conformarii cu obligattile de conformare intr-o maniera sistematica, structurata si proactiva;
  • cresterea eficacitatii si optimizarea proceselor relevante pentru conformare;
  • constituite o asigurare rezonabila pentru partile interesate cu privire la angajamentul si eforturile depuse de organizatie in  ceea ce priveste gestionarea riscurilor de conformare in mod efficace si eficient;
  • cresterea increderii tertilor in capacitatea organizatiei de a obtine un succes sustenabil;
  • cresterea increderii in organizatia pe piata internationala si in sfera publica;
  • ofera dovezi autoritatilor de supraveghere a conformarii cu legislatia si de urmarire penala in acelasi timp cu sporirea gradului de siguranta atat pentru conducere, cat si pentru angajati si partile interesate;
  • creeza avantaje in licitatii si in selectia ca furnizor;
  • asocierea imaginii organizatiei cu imaginea leaderului certificarilor din Romania.
 

Nota: ISO 37301:2021 „Compliance management systems — Requirements with guidance for use”, a anulat si inlocuit ISO 19600:2014.



CERERE OFERTA
  • ISO 9001 are in vedere orientarea catre client si evaluarea satisfactiei acestuia precum si angajamentul top managementului pentru o imbunatatire continua.
  • ISO 14001 solicita unei organizatii sa declare ceea ce face in privinta controlarii si reducerii impactului sau asupra mediului inconjurator.
  • ISO 45001 reprezinta un model de lucru pentru organizatiile care doresc un control mai bun asupra riscurilor profesionale.
  • ISO/IEC 27001 are la baza confidentialitatea, integritatea si disponibilitatea informatiei. Prin certificare se asigura ca s-au aplicat cele mai bune practici de planificare, instalare, configurare, utilizare si intretinere a sistemelor informationale.
  • ISO 50001 creaza posibilitatea ca o organizatie sa urmeze o abordare sistematica pentru a obtine imbunatatirea continua a performantei energetice, care sa includa eficienta energetica, modul de utilizare a energiei si consumul de energie.
  • ISO 13485 este standardul cel mai acceptat international pentru producatorii de aparatura medicala care trebuie sa demonstreze capacitatea de a furniza dispozitive medicale si serviciile aferente care in mod constant satisfac cerintele clientului si cerintele de reglementare aplicabile.
  • ISO/IEC 20000 specifica cerintele pentru ca o organizatie sa stabileasca, implementeze, intretina si sa imbunatateasca continuu un sistem de management al serviciilor (SMS).
  • ISO 37001 - standard pentru stabilirea, implementarea, mentinerea si imbunatatirea unui sistem de management anti-mita, proiectat pentru a impune o cultura anti-mita intr-o organizatie si pentru a implementa controalele adecvate.
     
  • ISO 22000 asigura siguranta alimentelor de-a lungul filierei agroalimentare pana la punctul final de consum.
  • FSSC 22000 este destinat producatorilor de alimente care trebuie sa dovedeasca conformitatea cu ISO 22000, ISO/TS 22002-1 sau ISO/TS 22002-4 si criterii suplimentare stabilite de Fundatia FSSC
  • IFS, BRC: Certificare pentru lanturile de productie si distributie alimentara
  • Pentru a putea vinde sub eticheta de produce ecologice/bio/organice este nevoie de certificare ECO. Agricultura ecologica reprezinta un sistem de gestiune agricola si productie alimentara.
  • SA8000 se bazeaza pe principiile normelor internationale de munca si are ca scop imbunatatirea conditiilor de munca din intreaga lume.
  • ISO 22301 este standardul care ajuta managerii in luarea unor masuri eficiente si a unei recuperari mai rapide in cazul unor potentiale dezastre, astfel incat impactul acestora asupra organizatiei, a angajatilor sau liniei de productie sa fie redus substantial.
  • ISO 22716 - Cosmetice. Bune practici de fabricatie (BPF), standard ce se adreseaza tuturor organizatiilor care au in domeniul de activitate productie, control, depozitare si expediere produse cosmetice
  • SR EN 15224 include cerinte concrete referioare la siguranta pacientului si managementul riscurilor clinice in procesele de planificare, realizare si gestionare.
  • BS 7499 ofera cele mai bune practici si recomandari pentru operarea si gestionarea organizatiilor care presteaza servicii de paza si securitate statica.
  • EMAS este instrumentul european de management de mediu si audit.
  • Reg. (UE) nr. 333/2011 este destinat organizatiilor care au ca domeniu de activitate colectarea, reciclarea si tratarea deseurilor metalice.
  • Reg. (UE) nr. 715/2013 de stabilire a criteriilor de determinare a conditiilor in care deseurile de cupru nu mai constituie deseuri.
  • Reg. (UE) nr. 1179/2012 determina conditiile in care cioburile de sticla inceteaza sa mai fie deseuri.
  • Certificare HELLO Hygiene! - Evaluarea masurilor de igiena si siguranta in hoteluri
  • Verificarea asertiunii de o terta parte este cea mai simpla forma de a demonstra veridicitatea declaratiilor facute in domeniul mediului, sociel si al guvernantei.
  • Certificarea ISO 14064: verificarea / validarea declaratiilor aferente GES intocmite de organizatii
  • ISO 39001 permite unei organizatii care interactioneaza cu sistemul de trafic rutier sa reduca decesele si rănirile grave datorate accidentelor din traficul rutier pe care aceasta le poate influenta.
  • Certificarea ISO 28000 se adreseaza operatorilor din lantul de aprovizionare pentru o buna gestionare a proceselor de securitate.
  • ISO 17100 prevede cerinte pentru procesele de baza, resursele si alte aspecte necesare pentru furnizarea unui serviciu de traducere de calitate care sa respecte specificatiile aplicabile.
  • ISO 56002 si SR 13572 sunt standarde pentru managementul inovarii ce ofera o abordare sistemica a integrării inovării la toate nivelurile unei organizații, o capacitatea sporita de gestionare a incertitudinii, costuri reduse si o rentabilitate mai mare.
  • ISO 27701 protejeaza datele cu caracter personal si vine in sprijinul organizatiilor pentru ca acestea sa poata gestiona in siguranta informatiile confidentiale si sa se poata alinia la cerintele legale.
  • ISO 21001 ajuta furnizorii de educatie sa raspunda mai bine nevoilor si asteptarilor cursantilor si ale altor beneficiari si sa obtina o mai mare credibilitate.
  • ISCC este un sistem international, eficace, practic si transparent pentru certificarea biomasei si bioenergiei.
  • ISO 37301 permite organizatiilor care urmaresc succesul pe termen lung sa stabileasca si sa mentina o cultura a conformarii, luand in considerare nevoile si asteptarile partilor interesate.
  • ISO 31000 stabilește un număr de principii care trebuie respectate pentru a avea un management eficace al riscului.
cerere oferta  |   despre noi  |   acreditari  |   notificari  |   evenimente  |   clienti  |   intranet  |   adrese utile  |   feedback