Home

SRAC Menu RO

  • RO
  • SERVICII

    Menu Block - Servicii

    Certificare Sisteme de Management
    • ISO 9001 - Calitate
    • ISO 14001 - Mediu
    • ISO 45001 - Sanatate si securitate in munca
    • ISO 27001 - Securitatea informatiilor
    • ISO 50001 - Energie
    • ISO 13485 - Calitate pentru dispozitive medicale
    • ISO 37001 - Anti mita
    • ISO 22301 - Managementul continuitatii afacerii
    • ISO 20000-1 - Managementul serviciilor
    • ISO 27701 - Managementul informatiilor de confidentialitate
    • ISO 37301 - Sistem de management al conformarii
    • ISO 39001 - Siguranta traficului rutier
    • ISO 17100 - Servicii de traducere
    • ISO 21001 - Organizatii educationale
    • ISO 56001 si SR 13572 - Sistem de management al inovarii
    • ISO 41001 - Sisteme de management al facilitatilor
    Certificare Produse (inclusiv marcaj CE)
    • Reg. (UE) nr. 305/2011 - Produse pentru constructii
    • Directiva 2014/31/EU - Aparate de Cantarit Neautomate
    • Directiva 2014/33/EU - Lifturi
    • Directiva 2006/42/EC - Masini
    • Verificare Dosar Tehnic pentru Masini (Echipamente)
    • Certificare betoane
    • Certificare produse diverse in domeniul voluntar
    Certificare si Inspectie in domeniul agroalimentar
    • ISO 22000 - Siguranta Alimentului
    • FSSC 22000 - Siguranta alimentelor (produse si ambalaje)
    • Inspectie si certificare produse ecologice (ECO)
    Sustenabilitate si Guvernanta
    • Verificarea asertiunilor etice ESG (mediu-social-guvernanta)
    • ISCC - International Sustainability and Carbon Certification
    • ISO 14064 - Verificarea / Validarea declaratiilor GES
    • ISO 14067 - Verificarea amprentei de carbon a produselor
    • ISO 14068 - Verificarea declaratiilor privind neutralitatea carbonului
    • Reg. (UE) nr. 2018/2067 - Verificare rapoarte GES
    • Reg. (UE) nr. 1221/2013 - Verificare EMAS
    • ISO 20400 - Certificarea achizitiilor sustenabile
    • Certificare ECOLABEL SRAC
    Alte Certificari
    • SA8000 - Responsabilitate sociala
    • Audit Sedex SMETA
    • ISO 28000 - Securitatea lantului de furnizare
    • ISO 22716 - Cosmetice. Bune practici de fabricatie
    • SR EN 15224 - Servicii de ingrijire a sanatatii
    • BS 7499 - Servicii de paza si protectie
    • Reg. (UE) nr. 333/2011 - Deseuri metalice
    • Reg. (UE) nr. 1179/2012 - Deseuri cioburi de sticla
    • Reg. (UE) nr. 715/2013 - Deseuri de cupru
    • ISO 31000 - Managementul riscului
    Instruire
    Cerere oferta
    Stay
  • DESPRE NOI

    block-despre-noi

    Istoric Cel mai important organism de certificare din Romania
    Acreditari si Notificari SRAC are cea mai mare recunoastere a marcii si certificatelor
    Parteneriate SRAC este partener IQNet – The International Certification Network
    Politici Politici si angajamente SRAC
    Evenimente Promotor al culturii calitatii in Romania
    Publicatii Noi va deschidem calea catre succes
    Echipa Echipa SRAC - Cunoscatorii aleg liderul!
    Cariere Alatura-te echipei SRAC
    Feedback Opinii, sugestii si reclamatii
    Stay
  • INFORMATII

    block-informatii

    Stiri SRAC s-a impus ca lider de piata, in portofoliul de clienti figurand cele mai mari companii romanesti
    Intrebari frecvente Afllati raspunsuri la intrebari frecvente si obtineti ajutor suplimentar
    Documente certificare Pentru a veni in intampinarea cerintelor exprimate de clientii nostrii
    Adrese utile Link-uri si adrese care va pot fi de folos
    Stay
  • CLIENTI

    meniu-clienti

    Afla mai multe despre clienti SRAC (click aici)

    Stay
  • CERERE OFERTA
  • CONTACT

Search form

  • RO /
  • EN
MENU

Intrebari frecvente

Ca promotor al culturii calitatii in Romania, SRAC este implicat in mod activ in facilitarea accesului organizatiilor romanesti la cele mai actuale si inovative informatii si experiente in domeniul calitatii, evaluarii conformitatii, sistemelor de management, certificarii etc.

Ce este un standard?

Ghidul ISO/CEI 2:1996 defineşte standardul ca fiind un document, stabilit prin consens şi aprobat de către un organism recunoscut, care asigură, pentru uz comun şi repetat, reguli, linii directoare sau caracteristici pentru activităţi sau rezultatelor lor, cu scopul de a se obţine gradul optim de ordine într-un anumit context.
Standardele pot avea cateva paragrafe sau cateva sute de pagini si sunt scrise de catre experti care au cunostinte si experienta intr-un anumit domeniu si care sunt organizati in comitete.
 

Sunt standardele obligatorii?

Standardele sunt considerate voluntare deoarece ele functioneaza ca ghiduri. Totusi, standardele devin obligatorii in momentul in care sunt incorporate intr-un contract de afaceri sau in anumite reglementari.
 

Ce este certificarea?

Certificarea in sine implica conformitatea sistemelor de management cu standardele de referinta si nu implica satisfacerea legilor in vigoare, a caror implementare este responsabilitatea exclusiva a organizatiei. Totusi standardele de management solicita organizatiei sa satisfaca toate cerintele legale si de reglementare aplicabile in cadrul sistemului de management.
 

Ce inseamna acreditare vs. certificare?

Acreditarea este atestarea de catre o terta parte, care reprezinta confirmarea oficiala a faptului ca un organism este competent sa efectueze sarcini specifice de evaluare a conformitatii.
Fiecare tara are un organism national de acreditare (pentru Romania, RENAR). Acest organism acrediteaza organisme de certificare (de exemplu SRAC CERT).
Prin acreditare, organismele de certificare confirma respectarea cerintelor definite in standardele de referinta, in legislatia europeana si nationala aplicabila, etc.
 

Cate tipuri de certificare exista?

  • certificarea sistemelor de management (arata conformitatea unui sistem de management implementat in companie cu cerintele unui anumit standard, de regula ISO);
  • certificarea produselor din domeniul reglementat sau voluntar (asigura utilizatorii ca toate caracteristicile produsului sunt conforme cu specificatiile si cu standardele aplicabile);
Comercializarea produselor in spatiul Comunitatii Europene este conditionata de aplicarea marcajului CE. Pentru a se putea aplica marcajul CE, pe fiecare categorie de produse, exista o directiva europeana sau regulament european, care detaliaza cerintele ce trebuie indeplinite de produse care se vor a fi comercializate in spatiul european. Un produs poate face obiectul mai multor directive sau regulamente europene, caz in care el trebuie sa indeplineasca cerintele din toate reglementarile aplicabile.
  • certificarea de personal
​

Ce inseamna sistem de management?

Identificarea, intelegerea si coordonarea unui sistem de procese care se desfasoara pentru obiective date în conformitate cu unul din standardele recunoscute pe plan internaţional. Standardele de management cer ca firma dvs. sa descrie intr-un document modul in care este organizat sistemul de management. Acesta va contine procedurile interne si instructiunile de lucru.
 

Ce inseamna ISO?

ISO este abrevierea pentru Organizatia Internationala de Standardizare care are sediul in Geneva. Aceasta organizatie emite standarde internationale numite generic ISO.
 

Argumentele care determina implementarea si certificarea in conformitate cu un standard ISO:

  • Obtinerea unei cote de piata mai bune si imbunatatirea imaginii companiei
  • De obicei este o cerinta pentru castigarea unui client important
  • Competitorii care au un certificat il folosesc ca si avantaj competitiv
  • Cerinta obligatorie pentru contracte publice
  • Implementarea proceselor de sistem in cadrul companiei este mai transparenta si mai stabila
  • Reducerea nevoii de interventii operative si de rezolvare a problemelor
  • Definirea responsabilitatilor si a competentelor in cadrul companiei
  • Prevenirea pierderilor financiare
  • Cresterea valorii companiei
 

Cine poate emite un certificat ISO?

Certificatele se emit de catre un organism de certificare pe o perioada de timp limitata, de obicei pe o perioada de 3 ani. Pentru pastrarea validitatii certificatului pe acesta perioada, se va efectua periodic un audit (de obicei o data pe an). Daca sunt identificate abateri esentiale de la cerintele standardului, se poate aplica masura extrema a retragerii certificatului. Aceasta situatie neplacuta este totusi extrem de rara, in cazuri de exceptie. Prin urmare, atunci cand o companie decide sa implementeze si sa respecte un standard ISO, aceasta decizie reprezinta un angajament voluntar pentru imbunatatire continua si dezvoltare.
 

Care este efectul acreditarii asupra certificatului emis?

Acreditarea confera valoare si credibilitate certificarii. Un certificat acreditat este de obicei singurul tip acceptat in cadrul licitatiilor.
 

Acreditarea la nivel international

Acordurile de recunoaştere internaţională facilitează accesul pe piaţa exporturilor. Organismele de acreditare pot deveni semnatare ale următoarelor tipuri de acorduri:
  • la nivel european al EA-MLA (Multilateral Agreement) www.european-accreditation.org
  • la nivel internaţional al IAF-MLA (www.iaf.nu), respectiv ILAC-MRA (Multilateral Recognition Arrangement).
Datorita statutului de semnatar al acestor acorduri, o acreditare obtinuta de la un organism de acreditare semnatar al unuia dintre acordurile mentionate este recunoscuta in Europa si in lume, pentru domeniile cuprinse in acordul respectiv.
 

Poate o companie sa isi schimbe organismul de certificare?

Da, acest lucru este posibil si se intampla in general atunci cand o organizatie nu mai este multumita de serviciile de certificare oferite sau de taxele achitate, de calitatea auditorilor sau calitatea auditurilor.
Pentru companiile care isi doresc sa intre pe pietele internationale sau sa castige un client important, o marca de certificare cum este SRAC CERT poate avea un rol important.
 

De ce sa aleg certificare ISO pentru compania mea?

Certificare ISO este o declaratie pentru actionarii, angajatii si managementul companiei dvs. conform careia afacerea dumneavoastra doreste sa functioneze intr-un cadru prestabilit pentru a atinge obiectivele companiei. Fie ca vorbim despre obiectivele privind satisfactia clientilor, obiectivele care se refera la productie, obiectivele de mediu si asa mai departe, prin faptul ca va stabiliti ca si tinta obtinerea unei certificari dovediti angajamentul companiei dumneavostra in atingerea acestor obiective si cresteti credibilitatea si increderea clientului in brandul/serviciul sau produsul dvs.   
De exemplu, prin implementarea unui sistem de management o companie poate controla procesele si procedurile sale, se poate asigura ca atunci cand ceva nu functioneaza bine se poate remedia rapid si eficient pentru a asigura satisfactia clientului. De asemenea se poate asigura o comunicare mai eficienta intre angajati, furnizori si clienti in acelasi timp.
Multe licitatii atat din sectorul public cat si din cel privat solicita certificare ISO ca si conditie obligatorie pentru participarea companiilor la fazele urmatoare ale licitatiilor. Prin obtinerea unei certificari ISO cerute de clientii dvs., va asigurati ca sunteti la un nivel de competitie ridicat si va cresteti sansele de a participa cu succes la licitatii.
 

Care sunt costurile unei certificari ISO?

Costurile unei certificari ISO variaza in functie de marimea unei organizatii si alti factori. Daca decideti sa implementati mai mult de un standard odata, exista niste taxe preferentiale. Avand in vedere numarul de variabile care influenteaza costurile unei certificari oferta personalizata se va contura in urma intalnirii cu reprezentantii Departamentului Contractare SRAC CERT.

Etapele procesului de certificare


 

Ce este un audit?

Auditul este procesul prin care o companie prezinta  dovezile  functionarii respectivului sistem si acesta reprezinta un element obligatoriu pentru sistemele ISO. Un auditor calificat va veni la locatia dumneavoastra pentru a evalua sistemul dvs. de management  bazat pe cerintele standardului ISO conform caruia sunteti certificate, si va solicita sa vada dovezi rezutlate din procesele si procedurile companiei pentru a se asigura ca sistemul este utilizat si mentinut in mod regulat.  Auditorul va elabora apoi un raport ce curpinde o analiza a sistemului dvs, de management. De asemenea vi se vor oferi recomandari de imbunatatire care va vor ajuta sa asigurati o imbunatatire continua a sistemului.
 

Ce standard ISO imi este necesar?

Cel mai bun punct de plecare este standardul ISO 9001 Managementul Calitatii, avand in vedere ca este standardul fundamental pe care majoritatea celorlalte standarde se bazeaza. Acest standard este concentrat pe client si se asigura de faptul ca clientii dvs primesc serviciile dorite, la momentul potrivit si la costurile corecte.   In functie de activitatile companiei dvs exista standarde aditionale care pot completa afacerea, de ex. O companie de reciclare a deseurilor poate beneficia de standardul ISO 14001 Managementul Mediului avand in vedere ca acesta este elemental central al industriei respective, sau o firma de productie poate beneficia de standardul OHSAS 18001 Sanatate si Securitate Ocupationale avand in vedere ca o asemenea afacere utilizeaza multe utilaje ce pot determina riscuri asociate.

Despre evaluarea conformitatii - termeni folositi

  • conformitate - indeplinirea de catre un produs, proces sau serviciu a conditiilor specificate;
  • evaluarea conformitatii - orice activitate al carei obiect este de a determina in mod direct sau indirect faptul ca sunt indeplinite conditiile specificate;
  • certificarea conformitatii - actiune a unei terte parti care dovedeste existenta increderii adecvate ca un produs, proces sau serviciu corespunzator identificat este in conformitate cu un anumit standard sau cu un alt document normativ;
  • domeniu reglementat - domeniu in care punerea in circulatie, pe piata, a produselor si serviciilor este reglementata prin legi si alte acte normative;
  • organism notificat - organism de certificare sau organism de inspectie desemnat de catre o autoritate pentru a efectua evaluarea conformitatii in domeniul reglementat;
  • NANDO este baza de date a Comisiei Europene in care sunt introduse toate organismele notificate sub Directivele Noii Abordari si care poate fi consultata on-line de catre orice persoana interesata;
  • Noua Abordare este sistemul reformat pentru adoptarea directivelor care prevad doar cerintele esentiale, in interesul public, ale produselor si serviciilor care sunt libere sa circule in UE daca se conformeaza acestor cerinte. Directivele noii abordari se refera la standardele care prevad exact cerintele tehnice.
 

Ce este evaluarea conformitatii in domeniile reglementate?

Orice organizatie care introduce pe piata si/sau pune in functiune produse din domeniile reglementate (OG 20:2010) trebuie:
  • sa identifice directivele europene din Noua Abordare - transpuse in legislatia nationala prin reglementari tehnice - care sunt aplicabile produselor sale;
  • sa identifice procedura de evaluare a conformitatii care se aplica (declararea pe proprie raspundere a conformitatii, implicarea unui organism recunoscut pentru evaluarea incercarilor, inspectiilor sau a sistemului de management al calitatii sau integrat);
  • sa determine termenele pana la care trebuie sa intreprinda masurile necesare;
  • sa determine standarde europene armonizate aplicabile produselor sale;
  • sa se asigure ca produsele sunt conforme cu standardele si toate cerintele esentiale din directivele aplicabile;
  • sa aplice marcajul CE pe produse si/sau pe ambalajele sau documentele insotitoare, dupa cum este prevazut.
Reglementarile tehnice, care transpun la nivel national Directivele din Noua Abordare, furnizeaza o serie de cai de asigurare a conformitatii pentru produsele realizate de organizatia dumneavoastra si prezinta, de regula intr-o forma modulara, procedurile disponibile pentru evaluarea conformitatii.
In multe dintre cazuri, evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate solicita interventia unui organism recunoscut, conform prevederilor OG 20:2010 si a reglementarilor tehnice aplicabile.
 

Ce este marcajul CE?

Marcajul de conformitate CE este simbolul care: 
  • arata conformitate produsului cu cerintele esentiale ale directivelor europene
  • permite introducerea pe piata a produselor
  • faciliteaza libera circulatie a marfurilor
  • permite retragerea produselor neconforme prin interventia autoritatilor competente
Marcajul CE
•    nu este o marca de certificare sau atestare emisa de o terta parte
•    nu este o marca de calitate
•    nu constituie un instrument de marketing sau promovare


Pentru orice alte intrebari va rugam contactati SRAC CERT la numarul 021 313 6335 unde veti fi ajutat cu informatii suplimentare de catre echipa SRAC.

 
Informatii Stiri Intrebari frecvente Documente certificare Adrese utile
cerere oferta  |   despre noi  |   acreditari  |   notificari  |   evenimente  |   clienti  |   intranet  |   adrese utile  |   feedback