Noile cerinte ale standardelor pentru sisteme de management aparute in 2015 si 2016, bazate pe Anexa SL, pot fi indeplinite printr-o multitudine de posibilitati in conditiile in care aceste standarde au devenit foarte putin prescriptive.
De aceea, pentru a veni in sprijinul celor interesati de aplicarea acestor standarde in practica, am creat pe site-ul nostru aceasta sectiune unde vom prezenta stiri, noutati si puncte de vedere ale diversilor autori despre idei practice de indeplinire a unora dintre cerintele standardelor, cerinte care in prezent constituie subiectul multor discutii.
Opiniile prezentate in articolele publicate le apartin exclusiv autorilor acestora.
SRAC a oferit doar posibilitatea autorilor de a-si face cunoscute ideile, din dorinta ca site-ul nostru sa contina informatie de actualitate, usor accesibila celor care lucreaza sau sunt interesati de domeniile in care noi ne desfasuram activitatea.
Consideratii privind eficacitatea sistemelor de management prin prisma noilor editii ale standardelor ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 si EN ISO / IEC 17021-1:2015
Un articol cu numeroase exemple pentru o mai buna intelegere, semnat de ing. Firica Popa, lector in cadrul cursurilor organizate de SRAC SERVICII GRUP SA.
mai multe detalii...
Consideratii privind implementarea ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 si ISO 45001:2016
Articolul domnului Director Tehnic SRAC - dr. ing. Cristian Roncea prezinta cateva idei practice pentru implementarea unora dintre cerintele noilor standarde pentru sistemele de management ISO 9001, ISO 14001 si ISO 45001 si anume: determinarea domeniului de aplicare, intelegerea organizatiei si a contextului sau, intelegerea necesitatilor si asteptarilor partilor interesate, determinarea proceselor, actiuni pentru abordarea riscurilor si oportunitatilor.
mai multe detalii...
mai multe detalii...
Editiile standardelor ISO 9001 si ISO 14001 din 2015 si timpul schimbarii: principalele modificari in cele doua standarde si ce nu se cere conform acestor noi editii
Elementul esential care a influentat semnificativ schimbarile in editiile din 2015 ale standardelor ISO 9001 si ISO 14001 este documentul publicat in 2012 “ISO/IEC Directives, Part 1 Consolidated ISO Supplement - Procedures specific to ISO (2012)” si in special Anexa SL, care a devenit cunoscuta si sub denumirea “High-level structure”. Acesta presupune o structura identica, un text de baza identic, precum si un set de 21 de termeni si definitii de baza comune pentru toate standardele pentru sistemele de management.mai multe detalii...
Abordarea bazata pe proces in ISO 9001:2015, o cerinta obligatorie in dezvoltarea, implementarea si imbunatatirea eficacitatii unui sistem de management al calitatii
Una dintre principalele modificari fata de ISO 9001:2008 este accentul sporit acordat abordarii procesuale si apare de-a lungul intregului standard ISO 9001:2015.Daca ISO 9001: 2008 doar a "promovat" adoptarea unei abordari procesuale, ISO 9001:2015 o face obligatorie in dezvoltarea, implementarea si imbunatatirea eficacitatii unui sistem de management al calitatii, pentru a spori satisfactia clientului prin indeplinirea cerintelor clientului.
Clauza 4.4 (SMC si procesele sale) include cerinte specifice considerate esentiale pentru adoptarea unei abordari procesuale.
mai multe detalii...
Gandirea bazata pe risc, una dintre schimbarile cheie din revizia ISO 9001 pe 2015. Aflati mai multe despre acesta cerinta a noului standard
Desi riscurile si oportunitatile trebuie sa fie determinate si abordate, in ISO 9001:2015 nu exista nicio cerinta de management formal al riscului sau un proces de management al riscului documentat.Anexa SL care sta si la baza standardului ISO 9001:2015 solicita actiuni pentru a aborda riscurile, dar nu solicita un management al riscului, evaluarea riscului sau tratarea riscului.
Abordarea riscului conform ISO 9001:2015 si Anexei SL nu intentioneaza sa fie aceeasi ca o interpretare tehnica, statistica, sau stiintifica a notiunii de risc.
Determinarea amenintarilor si a oportunitatilor poate fi facuta prin mijloace informale, sau prin metodologii calitative sau cantitative formale.
Gandirea bazata pe de risc este folosita pentru a descrie modul in care ISO 9001:2015 abordeaza problema riscurilor.
mai multe detalii...
Semnificatia, rolul si importanta LEADERSHIP-ului in cadrul noilor standarde pentru sistemele de management care au la baza Anexa SL – High Level Structure
Standardele internationale actualizate ale sistemelor de management, care au incorporat structura de nivel inalt a sistemului de management asa cum este definita in Anexa SL, ofera o oportunitate pentru organizatii de a utiliza sistemele de management in a obtine o mai buna performanta a afacerii.Sectiunea 5 a Anexei SL accentueaza importanta Leadership-ului in noile standarde. Leadership-ul adevarat include o viziune a succesului.
mai multe detalii...
Ghid referitor la cerintele pentru Informatia Documentata ale ISO 9001:2015
ISO 9001:2015 permite unei organizatii flexibilitate in modul in care alege sa isi documenteze sistemul de management al calitatii (SMC). Acest lucru permite fiecarei organizatii sa determine volumul adecvat de informatii documentate de care are nevoie pentru a demonstra planificarea eficace, operarea si controlul proceselor sale si implementarea si imbunatatirea continua a eficacitatii sistemului sau de management al calitatii.Este accentuat faptul ca ISO 9001 cere (si intotdeauna a cerut) un “Sistem de management al calitatii documentat”, si nu “un sistem de documente”.
mai multe detalii...